Regulamin Adventure Trophy Training Day 2024

 

- Organizator: UKS “Orientuś” Łódź.

- Wszystkie informacje dotyczące imprezy ukazywać się będą na stronie zawodów: www.adventuretrophy.com.pl

- Centrum zawodów: Kompleks rekreacyjno-wypoczynkowy w Lisowicach koło Koluszek.

- Rodzaj zawodów: jednodniowe, zawody na orientację w formule non-stop.

- Zawody zostaną rozegrane z wykorzystaniem elektronicznego systemu potwierdzania punktów kontrolnych SPORT-IDENT

 Zasady Rywalizacji

 

- Rywalizacja w zespołach 2-osobowych w kategoriach MM i MIX (min jedna kobieta w zespole).

- Punkty kontrolne PK oznaczone będą biało-pomarańczowymi lampionami do których przytwierdzone będą stacje SI.

- Potwierdzenie obecności na PK zawodnicy wykonują poprzez przyłożenia chipa SI do stacji przymocowanej przy PK (przy potwierdzeniu zaświeci się czerwona dioda i słyszalny jest sygnał dźwiękowy).

- W przypadku braku na PK lampionu, bądź stacji należy wykonać zdjęcie miejsca, które zawodnik uznał za lokalizację PK oraz zgłosić ten fakt na mecie. W szczególnych przypadkach warto skontaktować się telefonicznie z organizatorem.

- Każdy PK ma przypisaną wagę punktową od 15-100PKT (wartości PKT będą widoczne na mapach).

- PK można podbijać jedynie w przypisanych im dyscyplinach: PK opisane jako R można podbijać jedynie na rolkach, PK opisane B tylko na rowerze a PK O biegiem.

- Kolejność podbijania PK jak i warianty pokonania trasy są dowolne.

- Zespoły otrzymają wszystkie mapy 30 minut przed startem, aby odpowiednio zaplanować warianty.

- Zawody odbywają się przy nieograniczonym ruchu drogowym, zawodnicy są bezwzględnie zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego.

- Na mapie zaznaczone będą zarówno drogi jak i obszary zabronione. W przypadku wjechania w obszar zabroniony zawodnik zobowiązany jest wycofania się tą samą drogą do granicy obszaru – w przeciwnym przypadku zostanie on zdyskwalifikowany. Przekraczanie dróg zabronionych oznaczone na mapie x, możliwe będzie jedynie w określonych miejscach oznaczonych na mapie nawiasami: ) (.

- Zabronione jest przekraczanie linii kolejowych, poza miejscami oznaczonymi jako dopuszczony przejazd: ) (.

- Aby zostać sklasyfikowanym należy zebrać min 500 PKT.

- Obowiązuje 12 godzinny limit czasu, przekroczenie mety po limicie oznacza dyskwalifikację zespołu.

- W przypadku kontuzji, awarii, czy decyzji zespołu o rezygnacji z kontynuowaniu rywalizacji, zobowiązany jest on do poinformowania organizatora. Organizator nie zapewnia, poza wyjątkowymi sytuacjami, transportu do Centrum Zawodów.

- Po przekroczeniu mety wszyscy zawodnicy są zobligowani do „sczytania chipów” i ich zwrotu w Biurze Zawodów.

- Podstawą klasyfikacji jest ilość zebranych PKT, w dalszej kolejności brany jest pod uwagę czas pokonania trasy.

- Zgubienie chipa oznacza dyskwalifikację i wiąże się z dodatkową opłatą 100zł. 

 

  Świadczenia Organizatora

 

- W ramach uczestnictwa w zawodach wszystkim zespołom przysługuje: 2 zestawy kolorowych map, zafoliowanych, numer startowy, chip SI (wypożyczany przed Organizatora- do zwrotu na mecie), nadajnik GPS, napój i ciepły posiłek na mecie.

- Dla zwycięzców przewidziane są  nagrody rzeczowe za miejsca I -  III. 

 

Warunki Uczestnictwa

 

 - Warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie zawodów.

 - Dopuszczany jest start zawodników powyżej 16 roku życia pod warunkiem  przedstawienia zgody opiekunów prawnych.

 - Wymagane wyposażenie zawodników:

·          Cały czas trwania zawodów: czołówka, naładowany tel, nadajnik GPS (zapewnia organizator)

·          Etapy rowerowe: rower, oświetlenie przednie i tylne, kask rowerowy.

·         Etapy rolkowe: rolki, czołówka, kask rowerowy.

- Zabronione jest korzystanie z urządzeń GPS do nawigacji (dopuszczana jest archiwizacja śladu zawodników).

- Za przekraczanie terenów zabronionych zespoły otrzymają 300PKT kary.

- Za śmiecenie na trasie, bądź pozostawienie śmieci w SZ zespół otrzyma 300PKT kary.

- Zabronione jest rozdzielanie się na trasie na dystans większy niż 100m, kara 300PKT.

 

 Opłaty startowe

- Opłaty startowe:

1. wpisowe wpłacone do 01.08.2024 - 300 zł / zespół

2 wpisowe wpłacane od 01.08-15.09.24 - 400 zł / zespół

3. płatne w biurze - 500 zł / zespół

 Przelewy należy kierować na konto organizatora:

 Uczniowski Klub Sportowy "ORIENTUŚ" ul. Janosika 136, 92-108 Łódź

Numer konta: 58 8780 0007 0030 0360 1000 0001 

 

 Postanowienia Końcowe

 

 - Zawody odbędą się niezależnie od warunków atmosferycznych.

 - Wysłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu oraz zobowiązaniem się do jego przestrzegania.

 - Każdy startuje w zawodach u na własną odpowiedzialność z pełną świadomością możliwych niebezpieczeństw i ryzyka z tym związanego.

 - Organizator jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej i nie ponosi kosztów ubezpieczenia indywidualnego, które zaleca każdemu  startującemu.

 - Organizator zapewnia obsługę medyczną w Centrum Zawodów podczas imprezy.

Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione w centrum zawodów.

 - Uczestnik zawodów wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z rozumieniem ustawy dla celów związanych z imprezą.

 - Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia z każdym z uczestników wywiadu, robienia mu zdjęć i filmowania na potrzeby reklamowe, promocyjne, wykorzystania w Internecie lub w transmisjach radiowo-telewizyjnych oraz na inne potrzeby komercyjne.

 - Organizator zastrzega sobie prawo do nieodpłatnego wykorzystywania na całym świecie wszelkich zdjęć, materiałów filmowych, wywiadów i nagrań dźwiękowych przedstawiających uczestników biegu. Mogą one być wykorzystane przez Organizatora poprzez umieszczanie na nośnikach typu CD-Rom, DVD, w katalogach oraz mediach, na stronach internetowych, w gazetach i na wystawach, jak również na potrzeby promocyjno - reklamowe związane z działalnością prowadzoną przez Organizatora.

- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) informujemy, iż Administratorem danych osobowych uczestników zawodów jest Uczniowski Klub Sportowy „Orientuś”, ul. Janosika 136, 92-108 Łódź. Dane osobowe uczestników przetwarzane będą w celach organizacji i przeprowadzenia zawodów, wyłonienia zwycięzcy i przyznania, wydania, odbioru i rozliczenia nagrody oraz innych czynności związanych z prowadzoną działalnością Klubu i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji wskazanych wyżej celów. Niepodanie danych lub brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia udział w zawodach. Informujemy, że wyrażona zgoda może zostać w każdym czasie odwołana. Dane osobowe uczestników imprezy będą wykorzystywane zgodnie z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO). Przetwarzanie danych uczestników, w związku z udziałem w zawodach, obejmuje także publikację imienia i nazwiska, roku urodzenia, klubu uczestnika z nazwą miejscowości, gdzie zamieszkuje - w każdy sposób, w jaki publikowany będzie projekt.  Uczestnik wyraża zgodę na otrzymywanie od organizatora informacji odnośnie imprezy.

- W sprawach spornych dotyczących cyklu ostateczna decyzja należy do kierownika zawodów.

- Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji niniejszego regulaminu.